Autodijelovi - autolimarija - autogume www.pajca.hr

Turbine, elektropokretači, alternatori

Ukoliko ste zainteresirani za neki od dijelova iz ove grupe proizvoda, pošaljite nam upit, a naš tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.

Pošaljite upit

Turbine

Dobavljači:
turbine_dobavljaci

Alternatori i starteri

Starteri i alternatori su dijelovi električkog sistema kod kojeg se očekuje 100% funkcioniranje. Proizvođači navedenog asortimana isporučuju za poznate svetske i europske značke autodeijova ali isporučuju i u primarnu proizvodnju. Proizvodnja većine startera i alternatora nosi certifikat barem jednog od svetskih standarda ISO 9001:2000, TUV CERT, ISO/TS 16949:2002

Karakteristike:

  • Visoka i provjerena kvaliteta
  • Široki asortiman sve tipove vozila
  • Sastav materijala, komponente i parametri odgovaraju OEM delovima ili zamjenama istih

Asortiman:

  • Alternator klasičke koncepcije s vanjskim ventilatorom
  • Alternator s unutrašnjim ventilatorom
  • Starter klasičke koncepcije s pomičnim zupčanikom
  • Starter koncepcije s reduktorom

 

elektropokretac
Slika 1: Elektropokretač

 

alternator

Slika 2: Alternator

 

logo_boschBOSCH Starteri (pokretači) već godinama daju svoj doprinos uštedi goriva te zaštiti okoliša. Bosch svojim kupcima nudi opsežan program startera za vozila sa otto motorima i dizelskim motorima s dugim vijekom trajanja.

Bosch je jedan od najvećih proizvođača opreme za motorna vozila. Vozači osobnih automobila i profesionalni vozači pouzdaju se u njihove proizvode i usluge u čitavom svijetu. Bosch proizvodi nude optimalna rješenja za sve potrebe.

Bosch je jedna od najvećih svjetskih industrijskih tvrki s više od 250.000 zaposlenika i jedan od najkvalitetnijih svjetskih proizvođača i inovatora u auto industriji.

Boschev program obuhvaća startere s raznim stupnjevima snage za vozila sa otto motorima s kubikažom do 6 l i dizel motorima s kubikažom do 16 l. Serija kompaktnih startera nudi veliku slobodu kod ugradnje, budući da je volumen za razliku od prethodne generacije reduciran za 25%.

Za sve ostale informacije (cijena, dostupnost, ponudu, itd):

  • nazovite direktno u Vama najbližu poslovnicu
  • pošaljite upit u centralno skladište
  • pretražite AP-AK web katalog

Info kutak:

Princip rada i način upotrebe turbo kompresora (turbopunjača, turbopuhala)

skica_turbopunjacaTurbo kompresor, kao što i sam naziv kaže, je spoj dva uređaja – TURBINE I KOMPRESORA, povezanih zajedničkom osovinom na motorima sa unutarnjim  izgaranjem.

Pogonski dio – TURBINA, iskorištava kinetičku energiju ispušnih plinova te ju pretvara u mehanički rad (vrtnju). Vrtnjom se preko osovine pokreće ROTOR KOMPRESORA koji usisava i tlači zrak. Brzina vrtnje kod novije generacije turbo kompresora je od 150.000 – 200.000/min. Stlačeni zrak se kroz hladnjak zraka (intercooler), gdje mu se smanjuje volumen, odvodi u usisnu granu i stubline  motora.

Pri razvoju motora došlo je do problema sa usisavanjem zraka u stubline, a uzrok tomu je prekratko vrijeme otvorenosti usisnog ventila (npr vrijeme otvorenosti usisnog ventila pri 3.000 okretaja/min iznosi 0,005 sec. pri jednom radnom taktu) zbog velikih obrtaja motora.

Atmosferski motori, pogotovo brzohodni, pri većim obrtajima mogu usisati maksimalno 40-50 % volumena  radne zapremine zraka.

Taj se problem riješio sa prednabijanjem zraka u usisnoj grani pomoću turbo kompresora.Pogrešna je tvrdnja da turbo kompresor daje motoru preko 30% snage. Snaga motora uvijek dolazi od goriva koje je izgorilo u stublini, ali gorivo ne može izgoriti kvalitetno i dati maksimalnu snagu bez dovoljne količine zraka u stublinama. To je glavni razlog zašto turbo motori razvijaju veću snagu od atmosferskih .

Najčešći kvarovi na turbini (turbo kompresoru, turbopunjaču, turbopuhalu)

Mehanička oštećenja lopatica turbine i kompresora (Slika 1.)

UZROCI:

  • strano tijelo (neispravan filter zraka ili mehaničko oštećenje cijevi dovoda zraka)
  • strano tijelo iz motora Nečistoće u ulju za podmazivanje (Slika lijevo)

UZROCI:

  • začepljenje filtera ulja ili njegova loša kvaliteta
  • loša kvaliteta ulja (stvaranje taloga)
  • korištenje masa za brtvljenje prilikom montaže
  • nečistoća u cijevi za podmazivanje
  • dio motora (špena i sl.) Zakašnjelo podmazivanje i izostanak podmazivanja

Turbina je dio motora koji je najosjetljiviji na izostanak podmazivanja. Već nakon 3-5 sekundi rada bez podmazivanja javljaju se oštećenja. Posebno je bitno prvo paljenje motora. Motor palite bez gasa i ostavite ga u leru barem 20 sekundi.

UZROCI:

  • dovod ulja začepljen ili napuknut
  • slab pritisak ulja u motoru
  • premalen nivo ulja u motoru
  • vožnja na uzbrdici ili nizbrdici
  • začepljen filter ulja
  • nepravilno startanje motora (davanje gasa prilikom paljenja)
  • korištenje mase za brtvljenje

Ulje, osim što podmazuje, i hladi turbinu. Zato je potrebno nakon većeg opterećenja pustiti motor da se najprije ohladi na normalnu temperaturu pa tek onda ga ugasiti. Prevelika temperatura ispušnih plinova može nastati i kod elektronski podizane snage motora.

UZROCI:

  • prevelika temperatura ispušnih plinova
  • gašenje motora nakon velikog opterećenja

Ukoliko ste zainteresirani za neki od dijelova iz ove grupe proizvoda, pošaljite nam upit, a naš tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.

Pošaljite upit