Turbine, elektropokretači, alternatori
Ukoliko ste zainteresirani za neki od dijelova iz ove grupe proizvoda, pošaljite nam upit, a naš tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.
Pošaljite upitTurbine
Dobavljači:
Alternatori i starteri
Starteri i alternatori su dijelovi električkog sistema kod kojeg se očekuje 100% funkcioniranje. Proizvođači navedenog asortimana isporučuju za poznate svetske i europske značke autodeijova ali isporučuju i u primarnu proizvodnju. Proizvodnja većine startera i alternatora nosi certifikat barem jednog od svetskih standarda ISO 9001:2000, TUV CERT, ISO/TS 16949:2002
Karakteristike:
- Visoka i provjerena kvaliteta
- Široki asortiman sve tipove vozila
- Sastav materijala, komponente i parametri odgovaraju OEM delovima ili zamjenama istih
Asortiman:
- Alternator klasičke koncepcije s vanjskim ventilatorom
- Alternator s unutrašnjim ventilatorom
- Starter klasičke koncepcije s pomičnim zupčanikom
- Starter koncepcije s reduktorom
Slika 1: Elektropokretač
Slika 2: Alternator
BOSCH Starteri (pokretači) već godinama daju svoj doprinos uštedi goriva te zaštiti okoliša. Bosch svojim kupcima nudi opsežan program startera za vozila sa otto motorima i dizelskim motorima s dugim vijekom trajanja.
Bosch je jedan od najvećih proizvođača opreme za motorna vozila. Vozači osobnih automobila i profesionalni vozači pouzdaju se u njihove proizvode i usluge u čitavom svijetu. Bosch proizvodi nude optimalna rješenja za sve potrebe.
Bosch je jedna od najvećih svjetskih industrijskih tvrki s više od 250.000 zaposlenika i jedan od najkvalitetnijih svjetskih proizvođača i inovatora u auto industriji.
Boschev program obuhvaća startere s raznim stupnjevima snage za vozila sa otto motorima s kubikažom do 6 l i dizel motorima s kubikažom do 16 l. Serija kompaktnih startera nudi veliku slobodu kod ugradnje, budući da je volumen za razliku od prethodne generacije reduciran za 25%.
Za sve ostale informacije (cijena, dostupnost, ponudu, itd):
- nazovite direktno u Vama najbližu poslovnicu
- pošaljite upit u centralno skladište
- pretražite AP-AK web katalog
Info kutak:
Princip rada i način upotrebe turbo kompresora (turbopunjača, turbopuhala)
Turbo kompresor, kao što i sam naziv kaže, je spoj dva uređaja – TURBINE I KOMPRESORA, povezanih zajedničkom osovinom na motorima sa unutarnjim izgaranjem.
Pogonski dio – TURBINA, iskorištava kinetičku energiju ispušnih plinova te ju pretvara u mehanički rad (vrtnju). Vrtnjom se preko osovine pokreće ROTOR KOMPRESORA koji usisava i tlači zrak. Brzina vrtnje kod novije generacije turbo kompresora je od 150.000 – 200.000/min. Stlačeni zrak se kroz hladnjak zraka (intercooler), gdje mu se smanjuje volumen, odvodi u usisnu granu i stubline motora.
Pri razvoju motora došlo je do problema sa usisavanjem zraka u stubline, a uzrok tomu je prekratko vrijeme otvorenosti usisnog ventila (npr vrijeme otvorenosti usisnog ventila pri 3.000 okretaja/min iznosi 0,005 sec. pri jednom radnom taktu) zbog velikih obrtaja motora.
Atmosferski motori, pogotovo brzohodni, pri većim obrtajima mogu usisati maksimalno 40-50 % volumena radne zapremine zraka.
Taj se problem riješio sa prednabijanjem zraka u usisnoj grani pomoću turbo kompresora.Pogrešna je tvrdnja da turbo kompresor daje motoru preko 30% snage. Snaga motora uvijek dolazi od goriva koje je izgorilo u stublini, ali gorivo ne može izgoriti kvalitetno i dati maksimalnu snagu bez dovoljne količine zraka u stublinama. To je glavni razlog zašto turbo motori razvijaju veću snagu od atmosferskih .
Najčešći kvarovi na turbini (turbo kompresoru, turbopunjaču, turbopuhalu)
Mehanička oštećenja lopatica turbine i kompresora (Slika 1.)
UZROCI:
- strano tijelo (neispravan filter zraka ili mehaničko oštećenje cijevi dovoda zraka)
- strano tijelo iz motora Nečistoće u ulju za podmazivanje (Slika lijevo)
UZROCI:
- začepljenje filtera ulja ili njegova loša kvaliteta
- loša kvaliteta ulja (stvaranje taloga)
- korištenje masa za brtvljenje prilikom montaže
- nečistoća u cijevi za podmazivanje
- dio motora (špena i sl.) Zakašnjelo podmazivanje i izostanak podmazivanja
Turbina je dio motora koji je najosjetljiviji na izostanak podmazivanja. Već nakon 3-5 sekundi rada bez podmazivanja javljaju se oštećenja. Posebno je bitno prvo paljenje motora. Motor palite bez gasa i ostavite ga u leru barem 20 sekundi.
UZROCI:
- dovod ulja začepljen ili napuknut
- slab pritisak ulja u motoru
- premalen nivo ulja u motoru
- vožnja na uzbrdici ili nizbrdici
- začepljen filter ulja
- nepravilno startanje motora (davanje gasa prilikom paljenja)
- korištenje mase za brtvljenje
Ulje, osim što podmazuje, i hladi turbinu. Zato je potrebno nakon većeg opterećenja pustiti motor da se najprije ohladi na normalnu temperaturu pa tek onda ga ugasiti. Prevelika temperatura ispušnih plinova može nastati i kod elektronski podizane snage motora.
UZROCI:
- prevelika temperatura ispušnih plinova
- gašenje motora nakon velikog opterećenja
Ukoliko ste zainteresirani za neki od dijelova iz ove grupe proizvoda, pošaljite nam upit, a naš tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.
Pošaljite upit