Motorna ulja
Ukoliko ste zainteresirani za neki od dijelova iz ove grupe proizvoda, pošaljite nam upit, a naš tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.
Pošaljite upitUlja i maziva
U našim poslovnicama nudimo široku paletu ulja i maziva gotovo svih svjetskih relevantnih marki po izuzetno konkurentnim uvjetima. Za detalje oko asortimana, cijena i komercijalnih uvjeta slobodno se obratite najbližoj AP poslovnici ili pošaljite upit putem maila.
Za sve ostale informacije (cijena, dostupnost, ponudu) :
- nazovite direktno u Vama najbližu poslovnicu
- pošaljite upit u centralno skladište
- pretražite AP-AK web katalog
Info kutak:
Motorna ulja općenito
Suvremeni automobilski motori odlikuju se sve „jačom” konstrukcijom ( tzn. ostvaruju veliku snagu uz pomoć relativno malog obujma) u svezi s čim uvjeti rada unutar motora su sve teži i teži te samo dobra ulja mogu uspješno djelovati u takvom okruženju. Ulja niske kvalitete u takvim uvjetima brzo gube svoja mazivna svojstva; što uzrokuje brzo habanje motora – a u krajnim slučajevima čak i do oštećenja motora. Pamtimo; motorno ulje smatramo dijelom motora, istim kao i ostale njegove komponente – želimo da se motor sastoji isključivo od dijelova visoke kvalitete.
Kako prepoznati ulje visoke kvalitete?
Prije svega treba obratiti pozornost na proizvođača ulja: da li je to poznata marka (primjerice Castrol) ili je to “no name” firma. To nam pruža određenu sigurnost. Nakon toga trebali bismo provjeriti oznake kvalitete na pakiranju. Pamtimo da postoji niz sustava klasifikacije kvalitete ulja; kako univerzalnih tako i određenih od strane proizvođača motora (automobila). Najpoznatiji i najčešće korišteni je američki sustav API. Taj sustav dijeli ulja na sljedeći način: Za benzinske motore oznaka “S” nakon koje slijede slova abecede, np. SA…………… SJ, SL, SM – sljedeće slovo abecede znači ulje više kvalitete. Ulja za diesel (visokotlačne) motore označena su slovom “C” nakon kojeg se također pojavljuju sljedeća slova abecede. U ovom slučaju situacija je kompliciranija nego kod benzinskih motora, ali pamtimo da općenito simboli CF, CF-4,CG-4 ili CH označavaju ulja više kvalitete od primjerice CC ili CD..
Što nam daje uporaba sintetičkih ulja
Sintetička ulja – kao primjerice Castrol EDGE 5W-30 – proizvedena su na temelju baznog ulja (sintetičkog), koje je dizajnirano specijalno s točke gledišta zadataka koje će ulje ispunjavati u motoru. Bazno je ulje „krojeno po mjeri”, a u slučaju mineralnih ulja svojstva proizilaze iz prirodnih ograničenja. U svezi s tim sintetičko ulje je puno trajnije – otporno na visoke temperature, štiti od začađenja unutrašnjih dijelova motora, koje ubrzava habanje motora; na niskoj temperaturi je dovoljno protočno da bismo bez problema pokrenuli motor (ujutro nakon hladne noći); na visokoj temperaturi posjeduje dobru izdržljivost uljnog filma, što omogućava eksploataciju na granici maksimalnog opterećenja motora ili u ekstremnim klimatskim uvjetima; zahvaljujući malom otporu tekućine prema tečenju u uljnoj pumpi, smanjuje se potrošnja goriva. Općenito, rabeći sintetičko ulje za naš motor, postupamo u skladu s načelom „skupo je jeftino”.
Što je viskoznost ulja i na koji način utječe na ekspolataciju
Viskoznost je otpor koji pokazuje tekućina pri kretanju. Što je niža, manji je otpor ulja, dakle manji gubici snage motora. Što je viskoznost viša, bolja je zaštita motora od habanja. Viskoznost ulja mora biti kompromis između ta dva krajnja zahtjeva. Upravo se tu pokazuju vrline sintetičkih ulja, čija je viskoznost relativno konstantna u širokom rasponu temperatura. Viskoznost ulja označava se u skladu s gradacijom SAE.
Mogu li rabeći sintetička ulja produžiti intervale izmjene ulja?
Pitanje potencijalnog produžavanja intervala izmjene ulja diktirano je prvenstveno konstrukcijsko-eksploatacijskim uvjetima motora, primjerice; zapremina rezervoara za ulje, karakteristika potrošnje ulja i goriva tijekom eksploatacije. Ti su parametri ključni čimbenici koje proizvođači uzimaju u obzir, kad određuju intervale izmjene ulja. S druge strane treba pamtiti da s obzirom na sporije „starenje” sintetičkih ulja (u odnosu na mineralna), rabeći sintetičke proizvode imamo puno veće jamstvo sigurnosti odgovarajućeg rada motora u ekstremnim uvjetima, primjerice u slučaju produžavanja intervala izmjene ulja. Ipak, ako želimo da naš motor bude zaštićen na optimalan način, najbolje je mijenjati ulje u skladu s uputama proizvođača automobila neovisno od tipa rabljenog ulja.
Da li je sintetičko ulje dobro za svaki motor?
Obratite pozornost na uporabu visokokvalitetnih (sintetičkih) motornih ulja koja su ranije radila na mineralnom ulju, jer mogu biti pokrivena začađenim talogom. Ulja visoke kvalitete posjeduju jaka svojstva za „pranje” – što znači da će čađ biti isprana a u motoru dolazi do „slabijeg brtvljenja” što će prouzrokovati glasan rad, povećanu potrošnju goriva i pad snage. Neovisno od toga može doći do blokade filtera i uljnih kanala od strane isprane čađi, dakle i oštećenja motora.
Možemo li miješati mineralna i sintetička ulja?
Tehnološki nema značaja činjenica da je jedno ulje sintetičko a drugo mineralno, jer se bazna ulja oba proizvoda mogu miješati. Potvrda tih zahtjeva je test mješljivosti i homogenosti koji primijenjuje API za ulja koja posjeduju najmanje klasu API SH. Ipak, s praktične točke gledišta, bolje je ne miješati različita ulja, jer ako do sintetičkog ulja dodamo mineralno, očigledno je da će se parametri prvog pogoršati.
Treba li rabiti dodatke za ulje?
Ni u kojem slučaju! U ulju se već nalaze svi potrebni aditivi za obogaćivanje koji su brižljivo probrani u laboratorijskim uvjetima tijekom dizajniranja formulacije ulja. Dodavanje bilo kakvog drugog kemijskog spoja (to je dodatak) može pokvariti parametre ulja. Pamtimo: Kad bi bilo moguće poboljšavanje parametara dodavanjem jednog ili drugog kemijskog spoja ili drugog sredstva, već bismo to učinili tijekom proizvodnje.
Da li je istina da nekim markama automobila odgovaraju samo ulja određenih tvrtki?
U velikoj većini slučajeva to tehnički nije opravdano, jer proizvođači automobila, osim preporuka, odobravaju uporabu proizvoda koji ispunjavaju određene norme kvalitete i viskoznosti. Od tog općenitog načela ponekad postoje određene iznimke kao u slučaju ulja Castrol TWS 10W-60, koje je kao jedino odobreno za uporabu u motorima BMW serije M3/M5/Z8. To je vezano uz činjenicu da Castrol, koji je vodeći proizvođač ulja, već godinama vrši istraživanja i razvija nove formulacije ulja u suradnji s brojnim konstruktorima motora np. BMW, VW, Volvo, Ford. Cilj tih radova je optimalno ispunjavanje mazivnih uvjeta s tehničke točke gledišta koje za eksploatacijske tekućine diktiraju vodeće marke automobila.
Koliko često bi trebalo mijenjati ulje?
To ovisi od intervala izmjene ulja. Trebali bismo provjeriti informacije od proizvođača u uputama za uporabu automobila, ali pamtimo o redovitom provjeravanju ulja. Radi optimalnog podmazivanja razina ulja u vašem motoru trebala bi se nalaziti između dvije granične crte na skali. Preporučljivo je da je razina ulja bude točno na sredini skale. Razlika između maksimalne i minimalne točke na skali iznosi oko 20% u količini ulja u spremniku. To znači da, ako je razina ulja niska, ulje mora raditi 20% više i s manjom količinom aditiva.
Kakvu viskoznost mora imati ulje u mom automobilu i gdje mogu naći podrobnije informacije o odgovarajućem ulju za moj automobil?
Ovisi o tipu automobila i motora. Castrol proizvodi motorna ulja koja ispunjavaju zahtjeve svakog europskog proizvođača automobila. U cilju dobivanja informacija o ulju koje treba primijeniti treba:
- Provjeriti informacije proizvođača u uputama za uporabu automobila
- Provjeriti preporučene proizvode na našoj internetskoj stranici
- Stupiti u kontakt s tehničkom podrškom Castrola, gdje će vam pomoć pružiti naš stručnjak
Moram li rabiti sintetičko ulje?
Većina europskih proizvođača automobila preporuča uporabu sintetičkih ulja u svojim najnovijim modelima automobila. Potpuno sintetička ulja nude veće koristi, nadilazeći mineralna i polu-sintetička ulja s točke gledišta zaštite i uporabe. Sintetička ulja imaju veću termalnu otpornost, održavaju idealnu čistoću motora, dodatno omogućavaju veću štednju goriva i jamče bolju zaštitu motora od habanja.
Ima li značaj uporaba ulja za benzin ili dizel motor?
Treba uvijek koristiti odgovarajuća ulja za određeni automobil. Automobili s diesel motorom imaju drukčiji proces sagorijevanja, tijekom kojeg nastaju drukčije naslage i onečišćenja. Primjerice; diesel motori proizvode više čađi i u njoj se taloži više kiselinskih spojeva. Uporaba u diesel motorima ulja np. Magantec Diesel 5W-40 sa specijalnim paketom koji kontrolira širenje čađi, jamči održavanje optimalnog podmazivanja motora tijekom cijele eksploatacije.
Mogu li rabiti sintetičo ulje u starijem vozilu?
Općenito da, posebno u slučaju, kad je tehničko stanje motora dobro, adekvatno prijeđenim kilometrima. Pamtimo da sintetička ulja nude bolju zaštitu sa svake točke gledišta, no treba obratiti pozornost na izbor odgovarajuće viskoznosti. Statistički stariji automobili uglavnom trebaju ulja veće gustoće, s većom viskoznosti, s obzirom na pohabanost motora tijekom eksploatacije. Castrol EDGE Sport 10W-60 preporučamo za starije automobile (10 i više godina). To je vrlo gusto ulje stvoreno upravo za takve automobile. Ipak, u nejasnim slučajevima dobro je potražiti dodatne informacije u castrolovom tehničkom odjelu ili u uputama za uporabu vozila.
Kako razlikovati intervale servisiranje (fiksi/fleksibilni) VW/AUDI?
Na natpisnoj pločici motora nalazi se oznaka “QG1” ili “QG0/2”. Oznaka QG1 odnosi se na motore sa fleksibilnim intervalima servisiranja ili s normom „Longlife”, ti automobili zahtijevaju uporabu ulja 5W-30. Oznaka QG0/2 znači fiksno servisiranje i takvi automobili zahtijevaju uporabu ulja 0W-30 i izmjenu svakih 15 tis.km ili svakih 12 mjeseci. Diesel motori sa sustavom pumpa-brizgaljka PD (Pumpe Duese) s fiksnim intervalima servisiranja rabe ulje EDGE Turbo Diesel 5W-40 (specifikacija VW 505.01)
Ukoliko ste zainteresirani za neki od dijelova iz ove grupe proizvoda, pošaljite nam upit, a naš tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.
Pošaljite upit