Amortizeri i opruge
Ukoliko ste zainteresirani za neki od dijelova iz ove grupe proizvoda, pošaljite nam upit, a naš tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.
Pošaljite upitZadaća amortizera je da ublažava neželjeno sabijanje i širenje opruge i da prigušuje vibracije, koje bi se inače prenosile na karoseriju, te da spriječava odvajanje kotača od podloge (poskakivanje). Ispravan amortizer je ključan dio prednjeg kao i stražnjeg ovjesa te važan faktor sigurne vožnje.
Kod neispravnog amortizera kotač se odvaja od podloge i vozilo postaje nestabilno na cesti, jer se na podlogu ne prenose sile ubrzanja, kočenja ili bočne sile kod vođenja u zavojima. Zbog toga se povećava dužina puta prilikom kočenja, vozilo “ne drži” dobro cestu, i narušen je komfor vožnje.
Kako ćete utvrditi da su Vam neispravni amortizeri ?
- automobil se zanosi i ljulja u zavoju
- pri bočnom vjetru automobil ne slijedi pravac
- prilikom kočenja automobil poskakuje ili prednji kraj zaranja
- nakon prelaska neravnine na cesti automobil se nastavlja ljuljati
- na amortizeru se pojavljuju tragovi ulja
Amortizeri se obavezno mijenjaju u paru da bi automobil bio stabilan, jer samo tada imaju istovjetno prigušenje.
Premium dobavljači:
Opruge amortizera
Više od 600 pozicija unutar 24 sata!
Economic line:
Ekonomična linija uljnih i plinskih amortizera za osobna i dostavna vozila!
Najniže cijene na tržištu – jamstvo 12 mjeseci!
Za sve ostale informacije (cijena,dostupnost, ponudu, itd) :
- nazovite direktno u Vama najbližu poslovnicu
- pošaljite upit u centralno skladište
- pretražite AP-AK web katalog
Info kutak
Dobar dio vozača, miješa amortizere sa oprugama i to uglavnom, kada vozilo visi na jednu bočnu ili prednju odnosno zadnju stranu. Opruge su te, koje diktiraju visinu i tvrdoću vozila, dok amortizeri imaju sasvim drugu funkciju.
Naime, sama riječ amortizer, može dovesti laika u dilemu, da li se radi o oprugama, amortizerima ili zajedničkoj kombinaciji. Bolje nazive za amortizere imaju Englezi (čita se šok apsorber) ili Nijemci (čita se štos demfer). I jedan i drugi naziv, jasno govore, da se radi o apsorbciji šoka, koji se prenosi, rastezanjem ili stiskanjem opruge, uslijed neravnina puta.
Skice 5 i 6 prikazuju utjecaj amortizera na zaustavni put kočenja. Pogledajte, raspored tereta na vozilu u statičnom položaju. Poradi ovakvog rasporeda tereta, vozilo uvijek ima naprijed snažniju konstrukciju kočnica, nego otraga. Odnos je otprilike 60-40%. Prilikom kočenja, vidljivo na narednoj skici, inercijom dolazi do prebačaja tereta sa zadnjeg na prednji kraj vozila, pri čemu najveći teret zaustavljanja vozila preuzimaju prednje kočnice. Ukoliko na vozilu imamo ispravne amortizere, oni će usporiti istezanje zadnjih opruga, te će prebačaj tereta biti daleko manji, u kojem će slučaju i zadnje kočnice moći obaviti svoju funkciju.
Ako objedinimo ova tri primjera, vidimo, da sigurnost vožnje uvelike ovisi o ispravnosti amortizera. Pored ovoga, vjerujem da je veliki broj vozača osjetio nesigurnost pri vladanju vozilom u smislu zanošenja i nestabilnosti a što se uglavnom povezuje sa mogućim greškama i pohabanosti donjeg postroja vozila.
Opisani rad amortizera, odnosi se samo na uljne amortizere. Na tržištu se nude i plinski amortizeri (ponekad standardno ugrađeni na vozilo) čija je funkcija slijedeća. Takvi amortizeri, otežavaju brzu reakciju opruga na neravnine u oba smjera, znači gore i dolje. U ovakvom slučaju, dobivamo puno tvrđu , nekomforniju vožnju ali zato puno sigurniju jer imamo maksimalno prianjanje kotača uz kolnik. Jedno međurješenje, koje se nudi jest, kombinacija uljno plinskih amortizera, koji imaju nešto blaže plinsko punjenje, te su vrlo pogodni za vozače srednje kategorije. Ovakvi amortizeri izuzetno pogoduju našim uvjetima vožnje, brzi automobili, neiskusni vozači (bez zamjerke) i loše prometnice.
Na slici broj 1, vidimo tipičan primjer neispravnog amortizera, iz kojeg je doslovno iscurilo ulje. No ni u kojem slučaju, ne treba čekati ovakvu situaciju, koja je itekako opasna. Za sigurnu vožnju, specijalno u našim uvjetima, bilo bi dobro izmijeniti amortizere nakon pedesetak tisuća kilometara.
Kod izmijene amortizera, nikako nije preporučljivo kupovati proizvode nepoznatih proizvođača, kao i NO NAME proizvoda ili bez garancije, dok se popravak amortizera preporučuje samo u rijetkim slučajevima nemogućnosti nabavke tvorničkog proizvoda.
U ovom slučaju, zbog velike ponude različitih tipova amortizera, ne ćemo istači cjenik, već vas pozivamo, da to učinite upitom. No, kao i za ostale dijelove i za amortizere vrijedi pravilo puno manjih cijena, nego kod proizvođača vozila.
Ukoliko ste zainteresirani za neki od dijelova iz ove grupe proizvoda, pošaljite nam upit, a naš tim će vas kontaktirati u najkraćem mogućem roku.
Pošaljite upit